Burger King har fået fremstillet en rødvin, der passer til deres berømte bøfsandwich.
Er du træt af at drikke cola til din burger, er der måske håb for dig, når du en gang ud i fremtiden svinger ind forbi Burger King for at forlyste dig med en whopper. Den verdensomspændende fastfoodkæde har netop introduceret en særlig Whopper Wine på det spanske marked for at markere, at den første Burger King-restaurant åbnede i landet for 40 år siden.
Vinen, som spanierne indtil videre kun kan få fingre i ved at deltage i en konkurrence om at poste deres bedste Burger King-historie på Facebook, har det særkende, at den har modnet på franske egefade, der er flammegrillet – nøjagtig som kædens berømte bøffer. Det skulle efter sigende give vinen de samme grill-aromaer som i en burger.
Whopper Wine er produceret på den spanske nationaldrue tempranillo og kommer fra området Valencia, der dog næppe skriver sig ind i vinbøgerne som et af landets førende distrikter.
Om Burger King påtænker at udbrede ideen til andre lande, er endnu uvist, men det er tydeligt, at bøfkæden hele tiden tænker nye tanker for at skabe interesse for deres brand. I 2010 udsendte de således en særlig Burger King parfume på det japanske marked. Den duftede (!) såmænd af tacos.
Se video på: http://creativity-online.com/work/burger-king-whopper-wine/43318